b.a.f. Kıdemli Üye
Kayıt Tarihi: 27-Temmuz-2010 Ülke: Turkiye Gönderilenler: 2855
|
Gönderen: 30-Mayıs-2014 Saat 23:47 | Kayıtlı IP
|
|
|
ALTERNATİF EĞİTİM YÖNTEMLERİ YÜKSELİŞTE
Son dönemlerde sık sık karşılaştığımız eğitim yöntemleri dikkat
çekiyor. Özellikle 5 yaş ve üstü çocuklar için hazırlanmış olan paket
eğitimler. Zihinsel aktiviteleri geliştirerek, dikkat, odaklanma,
konsantrasyon, hızlı öğrenme, hızlı okuma ve algı seviyesini arttırmayı
hedefleyen bu eğitimlerde farklılık yakalamayı hedef edinen firmalar
göze çarpıyor.
Eğitimlerde Osmanlı modeli benimseniyor…
Yüksek Yapılı Zekalar, benzer eğitim kurumlarının dışında bir yöntemi
benimseyerek fark yaratan bir kurum. Verdiği hizmetlerde Osmanlı Eğitim
sistemlerini benimseyen Yüksek Yapılı Zekalar, düşünüş alt yapısını
geliştirerek beynin kalıplarını kırmayı hedefliyor. Üstelik bu
çalışmalarda herhangi bir kural aşılanmadan, kişinin karakteri ve zeka
altyapısı esas alınarak yapılıyor. Uygulamaların yalnızca çocukların
dışında 7’den 77’ye tüm yaş gruplarını kapsıyor olması eğitimlere olan
ilgiyi de arttırıyor.
Zaman ilerledikçe, insan fiziği gibi beyin aktivitelerinin de yorgun
düştüğü tespiti üzerine yoğunlaşan kurum, dikkat dağınıklığı,
odaklanamama, bir davranışı ya da bir konuyu anlayamama, unutkanlık ve
hayatımızı olumsuz etkileyen kalıpların artması gibi faktörlerin önüne
geçecek modeller ve uygulamalar geliştiriyor.
Osmanlı döneminin muhakemat temelli uygulamalarını, günümüz teknolojisi
ile birleştirerek güçlü bir ürün haline getirilmiş. Bilimsel altyapıda
ise insan beyninin korteks ve limbik sistemini güçlendiren bir
uygulama zenginliği yakalanmış. Dolayısı ile toplamda 3 hafta süren 1.
ve 2. seviye eğitimlerde katılımcıların muhakemat temelli düşünüş
altyapısı otururken yoğun korteks uygulamaları sayesinde beynimizdeki
sinirsel ağların sayısı artıyor. Bu da katılımcıya daha güçlü bir
öğrenme, daha güçlü bir hatırlama, dikkat ve odaklanma sorununun
kalkması, problem çözme ve yaratıcılık becerisinin artması şeklinde
yansıyor.
Verilen eğitimlerin ardından hedeflenen kriterleri şöyle sıralayabiliriz;
- Daha hızlı bir korteks yapı (Beynin işlemci gücü, hızlı öğrenme, hızlı hatırlama altyapısı)
- Daha güçlü bir kısa süreli hafıza
- Dikkat ve odaklanma seviyesinde artış
- Problem çözme, yaratıcılık becerisinin artması
- Esneklik (Birbirine zıt bilgilerin aynı anda öğrenilebilmesi)
- Muhakeme becerisinin beyin altyapısında oturması.
- Hızlı okuma oranının en az 1000 kelime seviyesinde kalıplaşması.
Anlama oranı eski okuma seviyesindeki anlama oranından en az 2-3 kat
daha fazla düzeylere ulaşması.
Yüksek Yapılı Zekalar eğitim kurumlarında beynin korteks yapısını
geliştirerek, hafıza, anlama, hızlı okuma gibi yetileri ortaya
çıkararak beyin ve zeka yapısına dinamizm kazandırmayı sağlayan
eğitimleri ise şöyle sıralayabiliriz;
Muhakemat Temelli Beyin Gelişimi ve Fark Eğitimleri
Beyin gelişimi ve fark eğitimleri korteks yapının sağlıklı bir şekilde
hızlandırılması,kısa süreli hafızanın güçlendirilmesi, dikkat,
odaklanma, unutkanlık sorunlarının aşılması,problem çözme kabiliyetinin
gelişmesi, birbirine ters mantıklı bilgileri öğrenmedeesnek bir beyin
altyapısına sahip olmak, muhakeme becerisi ve hızlı öğrenme için verilen
eğitimlerdir.
Kalıpsız Düşünüş (Mantık Körlüğü) Eğitimleri
Beynimiz kendi öğrenme programını geliştirirken,ulaşamayacağına
inandığı alanları zamanla kapatır. Bu eğitimimiz ise;kalıplaşmadan
dolayı kaybettiğiniz yetenekleri ve seçenekleri keşfetmenizi
sağlayanözel bir eğitimdir.
6-14 Yaş Muhakemat, Matematik ve Mantık Eğitimleri
6-14 yaş grubuna oyun mantığıyla verilen 4 işlem matematik
eğitimidir.Eğitimlerde temel olarak mantıksal, sayısal zekânın
geliştirilmesinin yanında sözel,soyut ve şekil düşünüş zekâsının
geliştirilmesi hedef alınır.
Üstün Dimağlar Eğitimi
Birden fazla zekayı etkin kullanan ve liderlik vasıfları gelişmiş
çocuklarımızla, gençlerimizle ilgili Enderun temelli özel uygulamalar
içeren eğitim.
Güçlü ve Yüksek Yapılı Nesiller İçin; Mentorluk
Öğrencinin eğitim hayatına uygun biçimde; 6 aylık (yarım dönem) veya 12
aylık ( tam dönem)* olarak uygulanır. Amaç; çocuklarımızın,
gençlerimizin okulda, ailede ve sosyal alanlarda karşılaştığı sorunlar*
için çözüm üretmektir. Üstün vasıflı çocuklarımızdan, yoğun dikkat
eksikliği, dikkat dağınıklığı, özgül öğrenme sorunu çeken çocuklarımıza
kadar geniş bir kitleye hitap eder. Dikkat eksikliğine ve öğrenme
sorunlarına ilaçsız çözümler getiren danışmanlık faaliyetidir.
Daha fazla bilgi için; www.yuksekyapilizekalar.com
|