mydg Kıdemli Üye
Kayıt Tarihi: 09-Ocak-2012 Ülke: Turkiye Gönderilenler: 220
|
Gönderen: 12-Kasım-2012 Saat 12:21 | Kayıtlı IP
|
|
|
Loji
stik yedi doğrusundan biri de , doğru atama
metodunun kullanılmasıdır. Her mahsul cinsine ,
ağırlığına , hacmine, miktarına , raf ömrüne, fiyatına ve
ihtiyacının derecesine göre değişik atama metotları ile
taşınmaktadır.
Havayolları
kargo taşımacılığı bunların içinde en yaygın
şekilde uygulanan yöntemdir. Çağımızda Gerek alışveriş
sitelerinin gerekse kargo şirketlerinin hızlı olması
açısından bu yolu sık şekilde tercih ettiğini
görmekteyiz. Havayolu taşımacılığının ayrıcalığı
terminaller içinde en hızlı atama yöntemi olmasıdır.
Çağın kritik etken olduğu taşımalarda , yüksek bedelli ve
hafif alternatifler ve küçük ölçeklerle taşınırlar. 500
km \'nin üstündeki taşımalarda ise bir ekonomi yaratmak
söz konusudur. Paketlenmiş ürünlerin taşınmasına
uygundur.
Deniz
Taşımacılığı , denizyoluyla yük ve yolcu taşınması
anlamına gelir ; genellikle bütün ticaret gemilerini
kapsar. Çağımızda yük taşımacılığının üçte biri
denizyoluyla yapılmaktadır17. yüzyıla kadar, birçok mal
sırf denizyoluyla taşınıyordu.
Yük gemileri çoğunlukla belirli sayıda yolcu da taşır ,
fakat bu günlerde yolcu taşımacılığı daha çok, kısa
mesafelerde feribotlar, uzun yolda ise lüks yolcu
gemileriyle yapılıyor.
Gemi
Taşımacılığı daha fazla acelesi olmayan ve yüklü
miktarda mal taşıyacak olan bireyler ve şirketler nedeni
ile kullanılmaktadır. Katar Taşımacılığı başka atama
metotlarıyla rekabet edebilmesi ve alternatif bir atama
sistemi şekilde uluslararası yük atama pazarından hak
ettiği atama payını alabilmesi için çeşitli taşımacılık
projeleri geliştirilerek uygulamaya konulmakta.
Türkiye'de demir yolu taşımacılığının gelişim göstermesi
Türkiye'nin gelişim göstermesi ve geleceğiyle direk
ilişkilidir. Modern ülkelerde
Deniz
Taşımacılığı toplam taşımacılık aldığı payın düşük
olduğu bir ülkeyi henüz tarih kaydetmemiştir.
|